درطول تاریخ به ویژه قبل ازاسلام بیشتر،شخصیت وجایگاه زنان به پایینترین حدتنزل یافتهبود،دیناسلام باقوانین خودوگفتارورفتارپیامبری که رحمةللعالمین بود،شخصیت ازدست رفته زنان رااحیاکردوعلاوه برشانیت پیداکردن وارتقایافتن شخصیت زنان درخانواده،بیش ازپیش اوراواردصحنه اجتماع کرد. مقاله فوق باتامل درنهج البلاغه،نقش زن درجامعه را ازمنظرامام به دوصورت مستقیم وغیرمستقیم تعبیرنموده، فعالیت مسقیم اوهمان حضورفیزیکی زن درجامعه وخدمتی که بدون واسطه ارائه میدهد؛وفعالیت غیرمستقیم وی بادرنظرگرفتن نقش کلیدی ومحوری زن درخانواده وبه تبع کمک شایانی که ازطریق پرورش فرزندان وهمسرداری انجام میدهد، بزرگترین خدمت رابه اجتماع دارد. میتوان گفت: ازمنظرامام علی (علیه السلام)چگونگی نقش وفعالیت مستقیم زن دراجتماع باتکبروقاطعیت،حفظ حریم وقاطعیت واندیشیدن عاقلانه میباشد و نیزنقش غیرمستقیم وی هم شامل نقش تربیتی زن درخانواده ونقش وراثتی وی است. ازاین رو مجموعه صحبتهای حکیمانه امام علی(علیه السلام)پیرامون نقش کلیدی ومحوری زن دراجتماع،علاوه برمطابقت بادستورات دین،حکایت ازمؤثرترین وشایسته ترین خدمتها به جامعه واسلام دارد. پژوهش فوق به شیوه کتابخانه ای واسنادی فرآیند تحقیق را به انجام رسانده است.
کاربخش راوری, فاطمه. (1402). بررسی جایگاه تربیتی زنان در اجتماع از منظر نهج البلاغه. فصلنامه پژوهشنامه نوین فقهی حقوقی زنان و خانواده, 4(3), 116-142.
MLA
فاطمه کاربخش راوری. "بررسی جایگاه تربیتی زنان در اجتماع از منظر نهج البلاغه". فصلنامه پژوهشنامه نوین فقهی حقوقی زنان و خانواده, 4, 3, 1402, 116-142.
HARVARD
کاربخش راوری, فاطمه. (1402). 'بررسی جایگاه تربیتی زنان در اجتماع از منظر نهج البلاغه', فصلنامه پژوهشنامه نوین فقهی حقوقی زنان و خانواده, 4(3), pp. 116-142.
VANCOUVER
کاربخش راوری, فاطمه. بررسی جایگاه تربیتی زنان در اجتماع از منظر نهج البلاغه. فصلنامه پژوهشنامه نوین فقهی حقوقی زنان و خانواده, 1402; 4(3): 116-142.