نقش رسانه‌های ملی و اجتماعی در دعوت به نماز

نوع مقاله : مقاله تخصصی

نویسنده

دانش آموخته سطح۳تفسیر و علوم قرآنی، موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت عبدالعظیم

چکیده

حضور گسترده رسانه‌ها در جهت دهی به افکار عمومی جهان از واقعیات انکار ناپذیر می‌باشد که دنیای معاصر را از جهات متعدد تحت تأثیر قرار داده است که رسانه به‌عنوان وسایل تولید کننده یا انتقال دهنده پیام معمولاً به‌صورت دیداری و شنیداری و نوشتاری عمل می‌کنند و نماز رکن اساسی دین مبین اسلام است به‌طوری که همه کردارهای عبادی دیگر به شرط قبولی آن پذیرفته می‌شود و خالصانه‌ترین نوع عبادت بنده در برابر خالق خویش است.
لذا رسانه در قبال باورها و اعتقادات دینی افراد جامعه رسالتی بس عظیم بر دوش دارد و کارکرد آن باید به‌گونه‌ای باشد که به تحقق نماز و مقدمات آن کمک کند و موجب زمینه سازی و برانگیختن روح معنوی و احساس نیاز و تعلق به نماز در مخاطبان ایجاد شود.

کلیدواژه‌ها